lørdag den 28. juli 2007

At blive dus med smerten

Efter en skøn nats søvn blev vi 100 mennesker vækket kl. 05.30 af en eller andens vækkeur. Ja, så kunne man jo godt stå op. Begyndte at gå kl. 06, og er netop ankommet til Larrasoana. 27 km har jeg gået igen i dag. Hvor højderne i går var slemme, og min rygsaek var min værste fjende, var det i dag mine fødder, der led under de stenede veje gennem skove og dale. Hvert skridt føles som knive, og de første vabler skyder frem. Min dårlige ankel (tidligere forstuvet) er lidt hævet, og mine fingre svulmer op og ligner hvide pølser. Nok på grund af rygsækken, der spærrer for blodtilførslen. Ja, sokker i sandalerne, og der røg den forfængelighed! Nu skal det jo ikke lyde som en klagesang, for smerten er forbundet med at gå i den fantastiske natur - og det at have en krop. At maerke den. Hold op, hvor kan jeg mærke den! Vi er dus, smerten og jeg.
Er indlogeret i denne lille bys lokale rådhus, deler bad og toilet med begge køn, grænserne overskrides hele tiden, og jeg har badet med undertøj på!!! Men man bliver taknemmelig for lidt.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Sis',
det er så skægt og spændende at læse om din tur, og jeg trak alvorligt meget på smilebåndet over dit bad i ført undertøj.......! Smart tænkt. ;-) Og ja, man bliver sikkert glad for lidt.

Har lige læst på nettet, at Henrik Laursen, min gamle kæreste fra Gjorslev, er blevet direktør i et landbrugs-investeringsfirma i Slovakiet (hvor han flyttede til i april) med 1500 køer. Planen er at de skal udvide til 6000 køer. Vildt... Han har gjort det godt - og han har altid været målrettet og vidst, hvad han ville. Han ville gerne være godsforvalter, og det har han så været på indtil flere danske godser, før han fik denne stilling i Slovakiet. Man må i sandhed sige, at tiden flyver...

I morgen kører Ville og jeg til Vadehavet ud for Mandø. Når vi skal gå de 1½ km hen til Vadehavscentret, lover jeg at sende en kærlig tanke til dig og dine væskeudspilede vabler.

Knus,
Trine

pilgrim sagde ...

Kaere Trins.
Tak for din hilsen - ja, man maa jo holde fanen hoejt!
Sjovt med Henrik!
God ferie til dig og Ville!
Knus

Anonym sagde ...

Kæreste Sisse!

Jeg følger med interesse dine smertende grisetæer...!

Jeg ønsker dig held og lykke på denne vandring ind i dig selv!!

Husk: smerte er bare svaghed, der forlader kroppen.

Knus C´vin

Anonym sagde ...

Sisse - du skal altså passe på dig selv mens du lider - ellers bliver det for uhyggeligt at følge din blog.

Håber det bliver helt fantastisk - det er jo allerede på vej kan jeg læse!

Kh Trine-Maria

pilgrim sagde ...

Kaere TM.
Jeg skal nok passe paa mig selv, men min krop lever desvaerre sit eget liv.
Og C - ja, det er nemt for dig at sige. Proev at fortaelle det til en vabel!
Knus