søndag den 22. juli 2007

Vejen til Santiago...



...begynder om få dage, og i dag har jeg prøvepakket. 7-8 kg. er absolut maksimum, da jeg jo selv skal bære det hele på ryggen i hede og hundredvis af kilometer langs Jakobsvejen. Måtte skifte Flaubert ud med Kafka, da han er mindre og lettere at bære (i gram). Min helt store bekymring er nærmere: Har jeg compeed nok med?
Tidligere tiders pilgrimme gik hele vejen til Santiago de Compostela på deres bare fødder som en del af lidelsen og vejen til syndsforladelse. Jeg synes nu det er lidt synd for dem, at de ikke nåede at opleve, at vejen til frelse kan gøres mere behagelig. Når skaden er sket - compeed! Limer huden sammen på rekordtid. Håber jeg.

4 kommentarer:

Roar sagde ...

Min kære Sisse.

Held og lykke på din rejse. Jeg synes, det er langt at gå... Jeg vil i sympati lære at gå, så jeg helt kan forstå dine lidelser. Når vi ses igen, kan jeg gå. Det lover jeg. Mange kys og knus fra din Roar

Marianne Søndergaard sagde ...

Kære frøken

Havde håbet at få et glimt af dig inden din rejse, men nu må jeg bare se dine fodsåler og ønske dig alt mulig held og lykke under din kommende oplevelse.
Tænk godt undervejs og kom glad hjem!

Kys fra din kran

pilgrim sagde ...

Kære Roar og Marianne.
Tak for jeres hilsen. Jeg er sikker på, at du kan gå, når jeg kommer hjem, Roar, og så kan vi sagtens tage turen sammen til næste år!
Kh Sisse

Anonym sagde ...

Som en test på om jeg fatter dette bloggeri (sagde den gamle dame...), vil jeg endnu engang ønske dig HAPPY FEET!
Pas på dig!
Lise