onsdag den 8. august 2007

Farvel til en gammel saek


Fromista: Så er jeg tilbage! Der har været et par dage uden internet, så jeg har ikke haft mulighed for at skrive, men har blot sendt Peter en sms fra stederne, så han kan lægge et kort ind.
Har gået 32 km i dag. En del gennem mesetæn, der går for at være en af de hårdeste strækninger, da der ingen skygge er, blot endeløse veje gennem kornmarker. Men heldet har været med os, for det har været halvskidt vejr de seneste to dage. Overskyet og koldt (perfekt for mig).
Da jeg ankom til Burgos for et par dage siden, var det i silende regn. Havde gået gennem uvejr, lyn og torden, var gennemblødt (skoene var fodsuppe). Kulden trak alle kræfterne ud af mig, og det er i sådan en stund, at man får lyst til at sætte sig ned og bare ringe efter en taxa. Nedbrudt af kulde og våde fødder (og efter at have set det klamme herberg med alt for mange mennesker), måtte jeg leje et hotelværelse. Det var lykken, for der var karbad og ingen larm og mennesker. Så kan man klare alt igen. Næste dag matte jeg investere i en ny rygsæk, da min gamle, der har fulgt mig gennem verden i mange år, var kaput. Jeg lignede efterhånden klokkeren fra Notre Dame, når jeg kom gående, pukkelrygget og foroverboejet. Det er ikke befordrende for ens fødder med så dårlig belastning, så jeg måtte se sandheden i øjnene og sige adios til min gamle rejsekammerat. Jeg efterlod da min gamle sæk på et hotelværelse i et fremmed land. Grusomt ville nogen sige, men nødvendigt vil jeg mene. Og det var med vemod, for den har båret på meget, været med mig i Indien, New Zealand, Thailand, Vietnam m.m. Den har fundet sig i blive smidt rundt i støv og hede, kolde flyrum og snavsede togvogne. Men jeg tænker, at den stadig har en chance. Måske finder den en ny ejermand, der vil tage den med på andre eventyr. Give den et nyt liv.
Ja, det var farvel til en gammel sæk og goddag til en ny og yngre model, der passer mig bedre. Sådan er livet jo. Nye behov. Måtte desuden investere i et par nye sko, da ingen havde fortalt mig, at ens fødder vokser et nummer på sådan en tur. Hvad jeg har lært af det? Jo, man skal have udstyret i orden, og man skal aldrig gå i for små sko!

3 kommentarer:

pilgrim sagde ...

Hej Lise S. hviin.
Tak for deltagelsen, skriv igen eller tag et kursus i bloggeri (kender en ekspert!)- og lad os snart komme til Norge igen og score kassen!
Knus

Kaere Trine.
Dejligt at du foelger mig! Jeg aeder desvaerre som en mejetaersker. Kager, cola og masser af carne, saa jeg ved ikke om jeg bliver slank. Mine madvaner er gaaet helt amok, saa maaske kommer jeg hjem som en fedling. Med kroppen bestemmer, dens oensker bliver foejet!
Kaerlig hilsen til dig og Ville!

Kaere Roar.
Tag dig ikke af mor, lad som om, at du synes, at det enormt haardt at komme i vugger. Saa snart hun er gaaet, kan du toerre taarerne og fyre den af med de andre!
Knus fra din Sisse

Og hej Far.
Jeg er ok, har bare ikke vaeret i naerheden af nettet!
Kh Sisse

Anonym sagde ...

Kære Sisse

Djligt at du stadig er i live og i fuld fart - men jeg synes altså det lyder som om du snart skal have en hviledag med fødderne oppe?

Vi savner dig i København og jeg glæder mig til du kommer hjem - og jeg synes, der stadig er meget lang tid til - så nu må du altså gerne sætte farten lidt op :-)

Nej ok, det mente jeg ikke - jeg ved godt at du okser og maser afsted i forvejen.

Kærlige hilsner

Trine-Maria

Anonym sagde ...

Kære Sisse,

var i dag med min mor og Martin til frokost på Restaurant Fasaneriet's terrasse ved Ledreborg med udsigt over golfbanen, bakkerne og skovene. Vejret var perfekt og vi sad og nød stilheden og maden. Vi må tage derover og spise sammen ved lejlighed - det er absolut et gensyn værd.

Sådu æder somene mejetærsker - og apropos den slags, så høstes der for fulde gardiner herhjemme, og maskinerne høres døgnet rundt.

"Kager, cola og masser af carne"... fyyyyh..... siiikke noget snavs...... og jeg som troede at du gik 32 km. på en tår spansk morgenvand og et fastende hjerte, og lidt brød og frugt under middagsheden..... ak ja, verden vil bedrages. ;-)

Knus,
Trine