onsdag den 1. august 2007

Etik for en pilgrim


I går var det så varmt (37 grader), at jeg matte holde allerede kl. 11. Sov endnu en nat blandt højrystede italienere, spaniere og tyskere. Jeg har både læst og hørt, at man som pilgrim udviser hensyn og respekt for sine medmennesker. Man taler ikke højt, når lyset bliver slukket på sovesalen, man tænder ikke neonroeret midt om natten eller tidligt om morgenen, for man har jo en lygte, og man har ikke knitrende plastikposer at fedte rundt med i sin taske, mens andre sover. Man smider heller ikke affald i naturen. Manglende hensyn var noget jeg troede kun havde bosat sig i Danmark, men hele Europa ser ud til at lide af samme syndrom: Manglende hensyn og omtanke. Ikke fordi pilgrimme ikke generelt er venlige og hjælpsomme, men man gennemlever prøvelser hver dag blandt så mange fremmede mennesker. På godt og ondt.
Har gået 29 km. i dag. Overnatter midt i bjergene, hvor det er mindst 40 grader, og ingen kan ånde af bar varme.

2 kommentarer:

pilgrim sagde ...

Tak til alle der skriver en kommentar. Det er dejligt at vide, at I foelger mig.
Hasta la vista!

Anonym sagde ...

Kære Sisse!

Du er i mine tanker.

Knus Charlotte